Technologia
Firma nasza dysponuje dwoma halami z dwoma malarniami proszkowymi i dwoma piecami komorowymi, co sprzyja SZYBKIEJ REALIZACJI ZLECEŃ.
Wielkość przyjmowanych elementów do malowania jest zależna głównie od maksymalnej pojemności roboczej komór pieców do polimeryzacji:
- Piec PET-420: 7,2 × 2,1, × 1,5 m
- Piec PET-400: 4,2 × 2,2 × 1,5 m
Oferujemy szeroką gamę kolorów według katalogu RAL zarówno farb przemysłowych, jak i :w :strukturach. Wszystkie farby stosowane w naszej firmie posiadają certyfikaty ISO. Farby proszkowe to przede wszystkim efekt dekoracyjny, utwardzający powłokę, odporną na bezpośrednie działanie czynników atmosferycznych.
Cykl produkcyjny obejmuje:
- przygotowanie powierzchni przed malowaniem,
- nakładanie powłok malarskich farbami proszkowymi,
- wygrzewanie elementów w piecach komorowych (przeważnie w temperaturze 200°C — w zależności od stosowanego metalu i jego grubości),
- pakowanie i zabezpieczanie do transportu,
- możliwość rozładunku i załadunku bezpośrednio na terenie zakładu.
TECHNOLOGIA MALOWANIA PROSZKOWEGO
Malowanie proszkowe polega na nakładaniu (kryciu) farby proszkowej na powłokę metalu. W malowaniu proszkowym stosuje się technikę natrysku elektrostatycznego lub elektrokinetycznego. Następnie pomalowane elementy są nagrzewane (około 200°C), w rezultacie czego farba proszkowa ulega stopieniu i polimeryzacji, czyli utwardzeniu. Uzyskana powłoka lakiernicza jest odporna na wysoką temperaturę, warunki atmosferyczne oraz odznacza się bardzo wysokimi walorami estetyczno-dekoracyjnymi.
ETAPY MALOWANIA PROSZKOWEGO
1. PRZYGOTOWANIE POWIERZCHNI
Elementy stalowe poddawane są procesom chemicznym odtłuszczania, trawienia, piaskowania bądź wygrzewaniu np. cynku. Przygotowanie powierzchni przed malowaniem ma kluczowe znaczenie dla jakości i estetyki otrzymanej powierzchni.
2. MALOWANIE PROSZKOWE
Kabina do napylania farbami proszkowymi KPD 6
Kabina jest dostosowana do współpracy z aplikacją transportującą i elektryzującą proszek farby, której pistolet można uruchomić przy czynnej i sprawnej wentylacji wyciągowej w kabinie. Naelektryzowane cząsteczki farby, unoszone w strumieniu powietrza, po skierowaniu ich na uziemiony przedmiot osiadają na jego powierzchni. Warstwa proszku pokrywającego narasta tak długo, dopóki nie uzyska właściwości izolacyjnych.
Kabina przeznaczona jest do nakładania powłok za pomocą dwóch aplikacji ręcznych.
Charakterystyka techniczna:
- Wymiary zewnętrzne (L × H × B):
2880 × 3070 × 3080 mm - Wymiary komory roboczej (L × H × B):
3000 × 1460 × 1610 mm - Liczba filtrów: 6
- Wydajność wentylatora: 2 × 5600 m3/h
- Ilość stanowisk pracy: 2
Kabina do napylania farbami proszkowymi KP 3P
Kabina przeznaczona jest do nakładania powłok malarskich farbami proszkowymi za pomocą dwóch aplikacji ręcznych.
Charakterystyka techniczna:
- Wymiary zewnętrzne (L × H × B):
2500 × 2014 × 2692 mm - Wymiary komory roboczej (L × H × B):
2500 × 1500 × 1400 - Liczba filtrów: 3
- Wydajność wentylatora: 4500 m3/h
- Ilość stanowisk pracy: 2
3. NAGRZEWANIE W PIECACH KOMOROWYCH
Piec komorowy LINEX PET - 420
- Wymiary zewnętrzne (L × H × B):
7350 × 2500 × 1700 mm - Pojemność robocza (L × H × B):
7200 × 2100 × 1540 mm - Maksymalna temperatura grzania: 280°C
- Temperatura procesu technologicznego: 200°C
- Czas jednego cyklu: 15-45 min
- Czas rozgrzewania pieca (do temp. 200°C): do 45 min
Piec komorowy LINEX PET - 400
- Wymiary zewnętrzne (L × H × B):
4340 × 2330 × 1670 mm - Pojemność robocza (L × H × B):
4240 × 2210 × 1510 mm - Maksymalna temperatura grzania: 280°C
- Temperatura procesu technologicznego: 200°C
- Czas jednego cyklu: 15-45 min
- Czas rozgrzewania pieca (do temp. 200°C): do 45 min
Aplikatory do malowania:
- typ Wagner Sprint — 2 szt.,
- typ Gema,
- typ Nordson,
Sprężarki śrubowe: Atlas Copco i Airpont.
Wózek widłowy Nissan oraz dobrze utwardzony plac pozwalają szybko i sprawnie wykonywać rozładunki i załadunki na terenie zakładu. Pakujemy też towar bezpośrednio na tira, wykonujemy również dokumenty przewozowe dla klienta, na jego prośbę.